Nieuws

Een echte 'Cliënter' herken je meteen

Een echte 'Cliënter' herken je meteen

Hoe kunnen we efficiënter werken en tegelijkertijd het niveau van onze dienstverlening verbeteren? Het is een vraag die elke ondernemer en ook overheidsinstelling zichzelf regelmatig stelt. Maar nog belangrijker, het is een vraag die steeds vaker met een passende oplossing wordt beantwoord. Zo ook binnen de gemeenten Duiven, Zevenaar, Westervoort, Rijnwaarden. Vier gemeenten uit de Liemers. Sinds 2011 hebben zij de handen ineengeslagen op het gebied van ICT en hebben zij gekozen voor een Regionale ICT dienst (RID) voor het op. Liemerse schaal, leveren van ICT-producten en diensten.

Het portfolio van RID de Liemers, zoals het Shared Service Center officieel heet, is breed, zowel op beleids-, beheers- als projectniveau. Van het beheer van de centrale ICT-faciliteiten tot het netwerkbeheer. Van Informatiemanagement tot advisering. En van projectleiding aangaand informatisering en automatisering tot applicatiebeheer alsook het voeren van een servicedesk en storingsdienst. “Wij zijn aanspreekpunt van de samenwerkingspartners als het gaat om ICT. We bieden ondersteuning aan de gebruikers en zorgen ervoor dat de ICT-omgeving zo probleemloos mogelijk functioneert. Daarnaast hebben we als doel om een duidelijk beleid neer te leggen en uit te voeren waar het gaat om het zo efficiënt en effectief mogelijk inrichten van ICT-voorzieningen en Informatiemanagement waardoor synergievoordelen kunnen worden behaald”, verduidelijkt Jeroen de Goey, manager binnen RID de Liemers desgevraagd.

Dat het een uitdagende taak is waar Jeroen en zijn medewerkers dagelijks voor staan laat geen twijfel. “Naast onze reguliere taken hebben we ook veel projecten onder handen. En natuurlijk hebben ook wij te maken met ziekteverzuim of vakantieverlof. En dan kom je soms wel eens in de situatie dat je te maken krijgt met ondercapaciteit. Eén van de opties is dan externe mensen in te huren. Niet in de laatste plaats omdat we inmiddels hebben ervaren dat als je de juiste mensen tot je beschikking krijgt, het niet ten koste hoeft te gaan van de kwaliteit van je dienstverlening.”

Welke eisen wij aan een externe medewerker stellen? Wij vinden het prettig als iemand niet alleen zijn vak verstaat en weet hoe het is om voor een overheidsinstantie te werken, maar vinden het ook belangrijk dat hij of zij snel onderdeel uitmaakt van het team. Als iemand namelijk ook sociaal vaardig is, komt dat uiteindelijk de samenwerking en dus de kwaliteit van de dienstverlening ten goede. De juiste persoon op de juiste plek. Dat is wat je als leidinggevende graag wil. Ook, of beter nog juist, als je iemand in je team laat instromen. Dan is het prettig als de dynamiek niet verstoord wordt, maar juist wordt versterkt.”

Met dit plaatje in het achterhoofd heeft Jeroen dan ook bewust gekozen voor Interim Professionals van Cliënt ICT Groep. “Zij verstaan niet alleen hun vak, maar integreren ook heel gemakkelijk binnen onze organisatie. Daarnaast weten ze hoe het binnen de overheid werkt. Dat zaken daar soms anders gaan dan in het bedrijfsleven. Daardoor voegen ze waarde toe aan het team en het proces. En dat is mooi om te zien. Of dat uniek is voor de medewerkers van Cliënt? Laat ik het anders zeggen, wij kunnen bij meerdere partijen mensen inhuren, maar een ‘Cliënter’ herkennen we eigenlijk altijd meteen. Zij passen over het algemeen naadloos in het plaatje zoals hierboven geschetst. En dat werkt erg prettig.”

Bekijk vacatures

Onze interim professionals

Afspraak maken

Voor een persoonlijke kennismaking nemen we graag rustig de tijd. Zullen we daarom eerst een afspraak maken?

Afspraak maken

Op deze website worden functionele en analytische cookies gebruikt. Op deze manier zorgen wij dat de website naar behoren functioneert.

Lees meer